Skocz do zawartości

Witaj na xSTEAM.pl - Forum o Grach!


To miejsce w którym jednoczymy ludzi ze wspólną pasją do gier poprzez internet. Tu znajdziesz najnowsze nowiny o bestsellerowych grach z całego świata.
Dołącz do naszej społeczności aby w pełni korzystać z usług oferowanych przez xSTEAM.pl

Zaloguj się lub Zarejestruj się

Zdjęcie

Interp i rate - czyli wszystko o tajemniczych komendach!

interp rate czyli wszystko tajemniczych komendach

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1
Admin

Admin
  • Grupa:
    Właściciel
  • Postów:
    385
    • Czas Online: 19d 7h 10m 3s
    WSPOMNIJ


    Wstęp - aby dobrze zrozumieć znaczenie komend.

    Otóż każda gra sieciowa odbywa się na POJEDYNCZYCH KOMPUTERACH! Tak tak, to jest prawda - serwer tylko przewodniczy w rozsyłaniu danych do komputerów odbiorców. Przyjmijmy że nasza postać kierowania w grze sieciowej czai się na przeciwnika który powoli do nas podchodzi. My wysyłamy informacje do serwera który je gromadzi, a następnie wysyła do przeciwnika. Tak samo jest z przeciwnikiem, tylko dane o położeniu wszystkich graczy są dostarczane do serwera, gdzie wysyła cały pakiet informacji do naszego komputera. I tu do akcji wkracza zjawisko znane jako Ping albo Latency, różnie nazywane w różnych grach sieciowych lecz jest to jedno i to samo - czas w tysięcznych sekundy w jakim wysyłamy i dostajemy pakiet danych od serwera.

     

    1. ex_interp

    Niedawno poznana komenda (2-3 lata w skali csa to dość niedawno), jest domyślnie w wersji non steam ustawiona na 0.1, 0.05 albo dobrą wartość 0.01 - zależy to po prostu od wersji instalatora. Najlepszymi wartościami jest zakres od 0.01 do 0.05 - chociaż na ligach jest wymagany 0.01. Więc jak to działa? Otóż tak że jest to czas w sekundach co ile wysyłamy dane o położeniu naszych hitboxów i co ile je odbieramy (0.1 = 10 razy na sekundę, 0.01 = 100 razy na sekundę). Jeżeli gramy na interpie 0.1 odbieramy informację znacznie później niż ci grający na 0.01 dzięki czemu możemy strzelać w pobliżu przeciwnika. Tak jak napisałem najlepszym ustawieniem jest 0.01.

     

    2. rate

    Jest to maksymalna liczba wysyłanych informacji w bajtach o reakcjach przeciwników na ich komputerach. Odpowiada ono za przeprowadzenie do hitboxu gracza traceline'ów (linii które sprawdzają czy pocisk trafił w gracza i ile hp mu odbiera) itp. Zbyt niskie jego ustawienie kończy się ogromnym opóźnieniem nawet do 2 sekund! Najlepsza wartość to 25000-250000 (zależy od zajęcia łącza internetowego). Więc jeżeli masz często włączoną przeglądarkę internetową podczas gry, e-mule, bearshare czy coś innego co zżera łącze, ustaw na 25000 (odpowiednik 0,25 mb/s) - dzięki czemu cs nie będzie zabierał całej przepustowości łącza a gra będzie dość komfortowa (przy pobieraniu przez przeglądarkę ping 40-50 na 1,5 mb/s), a jeżeli nie masz włączonego gg, skype czy komunikatora głosowego ustaw na 250000 co zmniejszy ping, ale zabierze całą przepustowość łącza (jest to odpowiednik 2,5 mb/s). Można ustawić też niestandardową wartość np 150000 ale nie zawsze działa to dobrze na cs i na ping (najlepiej żeby to była wielokrotność 2500).

     

    3. cl_rate

    Ta wartość znowu odpowiada za wysyłanie do serwera informacji na temat naszych poczynań. Najlepiej żeby była ustawiona na 20000 (wartość maksymalna), ale trzeba to dostosować jak wyżej, 15000 jeżeli mamy coś włączone - 20000 jeżeli nie.

     

    4. cl_cmdrate

    Jest to wartość odpowiadająca za ruchy związane z walką (traceline'y, ruchy itp). Jest to liczba ile razy na sekundę dostajemy takie informacje. Odpowiednia wartość to 30. Czym więcej się dzieje na ekranie tym więcej używanych jest bajtów z komendy rate.

     

    5. cl_updaterate

    Dzięki tej komendzie dostajemy informacje od serwera o grafice i dźwiękach gry. Oczywiście czym większa jatka tym więcej bajtów z rate jest zarezerwowanych na potrzeby tej komendy. Tak jak wyżej mierzona wartość jest to liczba ile razy na sekundę dostajemy takie informacje. Najlepsza wartość to 20. 

     

     

    http://reksio-cs.pl/...dach-t1936.html


    • 0


    Żeby dodać komentarz, zobaczyć poprawny link do danej strony, musisz zalogować się lub założyć konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze






    Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: interp, rate, czyli, wszystko, tajemniczych, komendach

    Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych